Podroby z Warhammera i inne zajawki

Garść pomysłów, zaledwie pomysłów i aż pomysłów – bo niektóre z nich są niezwykle inspirujące. Ich autorem jest doc_cthulhu z Daily Empire, który zgodził się by przedstawić je również polskim czytelnikom serwisu Ancient Scroll.

Te pomysły, powstały głównie z myślą o uniwersum Warhammer’a. Ale bez trudu mogą posłużyć jako inspiracje do innych systemów fantasy.

To pierwsza garść pomysłów, kolejne wkrótce.

Inżynier Śmierci

Drużyna podróżuje w bardzo niespokojne rejony Imperium. Wiadomo, że ludzie toczą tam ciężkie walki z orkami i goblinami. Po drodze gracze spotykają – wędrującego w tym samym kierunku – inżyniera. Nie jest specjalnie rozmowny. Przyznaje tylko, że jedzie pomóc walczącym ludziom. Oczywiście, gracze od razu domyślą się, że z inżynierem jest coś nie tak. Ale aż do kresu podróży nie będą w stanie odkryć jego tajemnicy.

Dopiero, gdy dotrą w owe niespokojne rejony i wezmą udział w bitwie, zobaczą, że polegli towarzysze żołnierzy wstają z martwych i rzucają się na przeciwnika. Gdzieś na obrzeżach pola bitwy, gracze dostrzegą inżyniera z dziwacznym urządzeniem w rękach. Wygląda na to, że to on stoi za zmartwychwstaniem poległych.

Czy to sprytny nekromanta, który podszył się pod inżyniera? Jeśli tak, dlaczego stoi po stronie Imperium? A może to rzeczywiście naukowiec, który skonstruował tajemniczą machinę (nową broń? i testuje ja na zlecenie Imperatora)? A może prawda jest jeszcze inna?

Przebudzeni

W trakcie przetrząsania kryjówki przemytników, gracze trafiają na piwnicę pełną trumien. Trumny, rzecz jasna, nie są puste. Znajdują się w nich… przeróżni mutanci z wszystkich zakątków Starego Świata.

Czy przemytnicy szmuglowali mutantów? Jeśli tak, to dokąd? W jakim celu? Na czyje zlecenie? Kto pochwycił te stworzenia?

No i najważniejsze, co zrobią gracze, gdy uśpieni mutanci zaczną nagle budzić się jeden po drugim?

Nie ma kogoś takiego, jak uczciwy bohater

Lokalny szlachetka ma spory problem. Wynajął grupę poszukiwaczy przygód (nie bohaterów graczy), którzy mieli oczyści okoliczne lasy z bandy przestępców. Najemnicy zadanie wykonali. Ale przy okazji zwinęli z leśnej świątyni starożytny artefakt. Okazuje się, że przedmiot przez wieki chronił okolicę. Jego kradzież ze świątyni obudziło od dawien dawna uśpione bestie, które teraz zaczęły terroryzować okoliczne wioski.

I tu pojawiają się bohaterowie graczy: zadanie – pokonać swoich poprzedników i odzyskać skradziony artefakt. Pytanie tylko, czy po wykończeniu najemników, nasi bohaterowie zwrócą magiczny przedmiot? Czy może sobie go przywłaszczą (widząc słabość sił lokalnego władcy) i pozwolą, by bestie dalej szalały po okolicy?

Szpital Ubogich

Na obrzeżach miasta jest stary, opustoszały dom, który pewna kobieta z Norski zamieniły na hospicjum. Kobieta przyjmuje w swym szpitalu tylko ludzi ubogich. Pomaga im i nie żąda niczego w zamian. Bogatsi mieszkańcy miasteczka brzydzą się obecnością biedoty, która – czasem z odległych stron – przybywa do hospicjum po leczenie. Najchętniej pozbyliby się i biedoty i hospicjum i oczywiście założycielki przytuliska.

Pewne fakty wskazują, że pod budynkiem hospicjum mogą być pozostałości jakiegoś pradawnego kultu.

Czy drużyna graczy przyjmie zlecenie lokalnego kupca, by ”zebrać dowody” na to, że kobieta jest wyznawczynią Chaosu? A może zdecydują się pomóc kobiecie?

 

Wyśmienite kiełbasy kuchni Middenheim

[EDIT: ten pomysł mnie kompletnie rozmontował – Kiper ]

W trakcie podróży przez niewielką wioskę na drodze do Middenheim, drużyna graczy spotyka kapłana Morr‘a. Ten prosi ich, by zawieźli do Middenheim na głucho zatrzaśniętą trumnę. Odbiorcą przesyłki jest sam wielki kapłana Morr’a.

W trakcie dalszej podróży, okazuje się to co ukryte jest w trumnie zdaje się budzić i wyć po nocach.

I dlaczego różni ludzie, których spotykają gracze – dodajmy: ludzi o niepokojąco zaostrzonych zębach – z takim pożądaniem poszukują księgi pod tytułem ”Wyśmienite kiełbasy kuchni Middenheim”

SYSTEM: Warhammer, dowolne fantasy

GRACZE: dowolni

AUTOR: doc_cthulhu

Enhanced by Zemanta

2 Trackbacks & Pingbacks

  1. Jestem ze wsi… | Ancient Scroll
  2. 10 zajawek na przygodę z książkami | Ancient Scroll

Leave a comment