Rajski ptak i skrzynia. Przygoda 1

Poniżej pierwsza z przygód Skały z kolektywu Lans Macabre, w której głównymi ”bohaterami” są pewien niezwykły ptak oraz artefakt.

Druga przygoda z tej serii – w poniedziałek.

Bez obaw, nie gra się w niej zwięrzętami, ani tym bardziej – meblami :)

 

Ptak Pięciu Przemian

Jest pięknie upieżonym kolorowym rajskim ptakiem, wielkości sporej papugi. Jest jednak niezwykle delikatny, kruchy i wrażliwy. Należy go karmić tylko nasionami Turkusowego Lotosu, które są wielokrotnie cenniejsze niż kamień, od koloru którego ów kwiat ma swą nazwę. Na szczęście jedno takie nasionko wystarcza by ptak był najedzony przez cały dzień.

Ptak Pięciu Przemian nie lubi zimna ni wilgoci, ale nie może też zostać przegrzany czy przesuszony. Woda, którą ma pić musi być dziennie zmieniana i zdecydowanie czysta. Poza pięknymi piórami skrzydeł czy czuba, Ptak Pięciu Przemian ma przepiękny ogon. Składa się ów ogon z pięciu piór, które w zależności od jego nastroju wiszą pod ciałem lub stroszą się jak u pawia. Pióra te są w pięciu kolorach – błękitnym, fioletowym, zielonym, czerwonym i żółtym. To te pióra sprawiają, że Ptak jest niezwykle cennym i pomocnym stworzeniem.

Gdy wyrwie się jedno z nich i pomyśli w tym momencie jak chciałoby się wyglądać, przyjmuje się ów wygląd na tak długo, jak długo ma się przy sobie pióro. Gdy pióro się odłoży, odzyskuje się swój naturalny wygląd. Kolejne „założenie” pióra skutkuje kolejnym wcieleniem się w określony wcześniej wygląd. Więcej – jeśli to pióro weźmie kto inny, on też przyjmie ten konkretny wygląd. Jeśli zaś pióro komuś podrzucić, może nie zdawać sobie sprawy z tego jak wygląda..

Pióra odrastają raz na rok. Gdy wyrwane pióro odrośnie, stare traci moc, jeśli wcześniej nie zostało zniszczone. Jeśli jednak Ptak Pięciu Przemian jest głodny lub żyje w nieodpowiednich warunkach, mogą odrastać dłużej, lub wypaść same z siebie, bez magicznej mocy.

Każde pióro jest inne i narzuca przyjmowanej postaci cechy, niezależnie od tego co wymyśli wyrywający:

Żółte zmienia postać w osobę niezwykle młodą, niebieskie w kogoś zdecydowanie większego – może być to osoba otyła lub mocno umięśniona; zielone pióro to ktoś kto wygląda naiwnie i nie poważnie; używając fioletowego zmienia się płeć; zaś czerwone zdecydowanie dodaje lat, dając wrażenie osoby wiekowej.

 

Odpowiednia Skrzynia

Ten przedmiot magiczny został stworzony przez magów Uniwersytetu Magicznego, czy może jakiejś innej szkoły uczącej nauk tajemnych. Magowie przeprowadzający eksperymenty często potrzebowali określonych warunków, które trwały by niezmiennie w precyzyjnie wybranym miejscu. Niestety większość światów, w których praktykowali swe nauki nie pobłażała im zbytnio w tym temacie. W takiej sytuacji postanowili wziąć sprawy w swoje ręce i użyć w tym celu dziedziny, którą mieli opanowaną najlepiej – magii. Tak powstały Odpowiednie Skrzynie. Są to skrzynie do przechowywania żywych zwierząt i roślin. Gdy umiejscowić w nich stworzenie, dostosowują się temperaturą, wilgotnością, a nawet pokarmem jaki tworzą w poidełku i karmniku, do potrzeb tej istoty. Co więcej – dla wszystkich wokół są skrzynią i to niemalże pancerną. Dla użytkownika i żyjącej w skrzyni istoty są tym, czym powinny być – klatką, akwarium, terrarium, szklarnią itp. Jedyne co się nie zmienia, to rozmiar. Dlatego jeśli w skrzyni chce się trzymać sokoła, musi mieć ona rozmiary przynajmniej metr na pół metra i pół metra.

Okranówka - skrzynia

Image via Wikipedia

Odpowiednie skrzynie szybko okazały się świetne również do przechowywania cennych materiałów czy żywności i chociaż magowie strzegą swego sekretu jak oka w głowie, aby móc finansować nimi swoje potrzeby, to jednak część z nich została wykradziona i trafiła w ręce nie tylko możnych mecenasów czy władców, ale również oszustów, wędrowców i generalnie niekontrolowalnych typów spod ciemnej gwiazdy.

 

 

Barat Dago

Złodziej- dżentelmen, wykwintny oszust, zabójca doskonały

Dago jest poszukiwany listem gończym w wielu krajach. Jako Dago. Jest wiele krain, w których poszukiwane są osoby, za które Dago się podszywał. Barat ma w tej chwili około trzydziestu lat, jest wysokim, ogorzałym mężczyzną, na którego twarzy widać wiele zmarszczek. Jest dobrze zbudowany, krótko obcina włosy, a na jego ciele widać ślady męczącego trybu życia – blizny po ranach, złamaniach, poparzeniach. Ślady chorób, które przeszedł, nie zawsze odpowiedniego jedzenia i wielu nocy bez dachu nad głową. Nie jest więc jak można się domyślić mężczyzną urodziwym, jest jednak dość przystojny. W swej naturalnej postaci Dago przebywa rzadko. Wychowywał się w bogatej mieszczańskiej rodzinie, odebrał przyzwoite wykształcenie już jako dziecko i również szybko został zepsuty pieniędzmi swych rodziców. Był przemądrzałym, dobrze fechtującym, urodziwym nastolatkiem, kiedy postanowił, że wbrew życzeniom ojca nie spędzi życia nad księgami i w porcie doglądając statków z towarem. Uciekł ku przygodzie wraz z trupą wędrownych aktorów. Życie, do którego przywykł zmieniło się jak za dotknięciem przeklętej czarodziejskiej różdżki. Nie było przygód i bogactw, była ciężka praca, kiepskie jedzenie i szybko uzyskana świadomość, że nikt nie zamierza mu pozwolić tak łatwo opuścić grupy jak do niej przystąpił. Każda para rąk do pracy była potrzebna, a on miał kilka wyjątkowych walorów. Po pierwsze przywiózł ze sobą sporo pieniędzy. Po drugie był odpowiednią z racji urodzenia i wychowania osobą do roli, jaką dla niego przewidziano. Trupa aktorów była bowiem grupą wykwalifikowanych oszustów, którzy wyłudzali spore pieniądze od możnych, oraz okradali „niedostępne” skarbce mieszczan.

Niewolę osłodzono Baratowi „miłością” Ka-Mi, nastoletniej córki szefa bandy, która przed każdym miejscem, w którym chłopak miałby sposobność nawiać, brała go na spacer, na którym trzymając go za rękę zapewniała o dozgonnej miłości i konieczności życia, od którego oboje kiedyś uciekną. Kiedyś, bo ona teraz nie może. Minęło wiele lat nim Barat zorientował się, czemu Ka-Mi jest dla niego miła. Lat w czasie których nauczył się odgrywać, oszukiwać, przebierać, malować, kraść i włamywać. Nauczył się też, że jest sprytniejszy, bardziej utalentowany i mądrzejszy niż cała reszta bandy.  Dlatego gdy tylko zorientował się, że Ka-Mi go nigdy nie kochała, uciekł, okradając bandę z pieniędzy, konia, paru kostiumów i skrzyni z artykułami do makijażu. Nie miał gdzie wracać – miasta, w którym się wychował już nie było, zresztą nigdy nie chciał być mieszczaninem. Na dodatek przesiąknął łatwym i ciekawym życiem niebieskiego ptaka. Kontynuował więc to w czym był dobry. Skomplikowane oszustwa nie wychodziły tak łatwo jednej osobie, więc więcej kradł. To spowodowało, że w wielu miejscach stał się osobą poszukiwaną, ale też rozwijał mocniej swoje fizyczne zdolności takie jak wspinaczka, jazda konna czy nawet, niemal zapomniana, sztuka fechtunku. Kolejnych parę lat sprawiło więc, że stał się znany, ale pozwoliło mu też położyć ręce na dwóch niezwykle cennych rzeczach – Ptaku Pięciu Przemian oraz Odpowiedniej Skrzyni. Dostał w ten sposób do ręki narzędzie do oszust doskonałych.

Podawał się w swym życiu za setki postaci – również dzieci, starców i kobiety.  Najbardziej lubi pozować na szlachcica, bogatego młodego wędrującego potomka szlachetnego rodu z dalekich krain. W ten sposób ma dostęp do najbogatszych ludzi i najpiękniejszych kobiet. Dobre wino i kobiety to jego największe słabości. Oraz hubris. Barat Dago jest przekonany, że jest najsprytniejszym, najzręczniejszym oszustem na świecie. Jak na razie nie było dla niego rzeczy nieosiągalnych. Więc może to prawda.

 

Kolia z niezdobytej wieży

Barat Dago, nieuchwytny złodziej, poszukiwany listami gończymi w całej krainie, poinformował jednego z miejscowych możnowładców, iż zamierza okraść jego skarbiec. Dokładniej, iż zamierza zdobyć słynną kolię, dzieło elfich artystów, które jest sercem jego kolekcji chronionej w skarbcu. Jak wplątać w tę historię bohaterów? Być może zostaną przez możnowładcę wynajęci do ochrony skarbca, być może skuszą się nagrodą jaką możnowładca wystawił dodatkowo za głowę Barata.  Może też szukali go już wcześniej. Co jest ważne, w którym momencie muszą sobie uświadomić, że jeśli nie będą go szukali aktywnie, nie spróbują złapać przed skokiem na skarbiec, nie mają szans zorientować się kiedy i jak przybędzie. Miedzy innymi dlatego, że do posiadłości możnowładcy przyjeżdżać będzie wciąż wiele osób by zatrudnić się na stanowisku ochrony lub zgłosić chęć ujęcia oszusta. Wszyscy wiedzą, iż Barat potrafi się podawać za innych. Mało kto jednak wie o Ptaku. Co jest ważne – człowiek, który posiadał wcześniej Ptaka stara się Barata odnaleźć. Jest duża szansa, że w ten sposób bohaterowie dowiedzą się o Ptaku oraz o Skrzyni. To pozwoli im zorientować się w kilku faktach, które powinny sprawić, że mężczyznę będzie im łatwiej odnaleźć. Po pierwsze – musi mieć przy sobie przez cały czas pióro ptaka, jeśli nie chce dać się złapać przez najprostsze metody, jakie stosuje ochrona możnowładcy – czyli pocieranie skóry wodą, szarpanie brody, sprawdzanie brzuchów itp. Po drugie, ma ze sobą skrzynię. Jeśli nie przy sobie to na pewno gdzieś ukrytą, gdyż nie zostawi przecież cennego Ptaka byle gdzie. Po trzecie, mogą wydedukować, że płaci nasionami Tukrusowego Lotosu. Tak tak, Barat jest sprytny. Gdy zorientował się, że Skrzynia sama tworzy dla Ptaka nasiona, zaczął je wyjmować i używać jako środka płatniczego lub łatwego dostępu do dodatkowych pieniędzy.

Czego jeszcze mogą dowiedzieć się gracze? Gdy odkryją dzięki nasionom, gdzie ostatnio przebywał Barat, mogą zdobyć informację o jednej z najpiękniejszych kurtyzan świata, która akurat tam mieszka. Jeśli połączą legendarne zamiłowanie Barata do kobiet, oraz fakt, że kolia może być prezentem dla płci pięknej, mogą zorientować się, że zna ona Dago.

Co dalej zrobią z posiadaną wiedzą, jak oszust postanowi wejść do skarbca i jak skonfrontują się z nim bohaterowie – to właśnie jest temat na ciekawą opowieść, którą mogą wykreować Mistrz Gry z graczami!

SYSTEM: fantasy

GRACZE: dowolni

AUTOR:  Skała, kolektyw Lans Macabre

Jeśli podobają Wam się magiczne stworzenia i pomysły na przygody z nimi związane, jak np.  Jednorożec Bongo możecie poczytać o nich więcej najnowszej książce Skały –  Fantasy Guide: Magical ZOO

1 Trackbacks & Pingbacks

  1. Rajski ptak i skrzynia. Przygoda 2 | Ancient Scroll

Comments are closed.